tisdag 21 december 2010

Gubbe!!

Tänkte att jag nu mitt i natten när jag ändå inte kan sova ta upp mitt bloggande. Har trots allt saknat det!
Och när jag ändå gör det kan jag lika gärna berätta för er vad som hände mig igår.
Jag hade just försökt att tanka (vilket inte gick bra för ALLA stationer i stan tycks sluta med sedlar!!) och åkte upp för backen som leder hem. Då ser jag att polisen står och skjuter med fartkamera mot dom i min motsatta riktning..
Eftersom "som man själv vill bli behandlad ska man behandla andra" är mitt motto så gör jag dagens goda gärning när jag ser att den mötande bilen högre upp i backen kör fort, minst 70 på en 50 väg. Jag blinkar då med helljuset tre ggr för att varna honom.
Vet ni vad gubben gör?!
Han kör upp långfingret i rutan och ser vansinnig ut!
Jaha tack du! Gubbjävel.
Hoppas han skämdes (om han ens har vett till det) när han någon minut senare fastnade på polisens kontroll..
GOD JUL till honom!


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar