söndag 11 augusti 2013

Blingo och fjädrar

Hur ä läge? Okey jag ska inte skriva på västgötska, fy vad jag har börjat prata illa? Nu har jag bott här för länge, hehe. Förut pratade jag rikssvenska (finns det?) efter uppväxten i Stockholm och Uppsala  och blandade riks och västgötska efter jag hade varit i Mariestad och hälsat på.. Men nu? Nu säger jag inte ens beeeige som många här nere retade sig på länge utan nu säger till och med jag  bääääige. Andra saker jag börjat säga är "Det ä longt", "jag ska bare duscha hårt (håret)", "kommer du älle" osv osv hehe. 
Annars då? Jo jag har sovit dåligt och ska jobba 7-16 på detta.. Men snart börjar skolan wiihoo!! Så skitsamma, det är snart över ;-) 
Vad mer? Jag har fått nytt hår (!!) och satt i massa fjädrar, blev riktigt fint. 

Nu är jag i studion och ska jobba lite innan det blir söndagsmys med familjen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar