torsdag 13 mars 2014

Let's face it


Intrigerna har hopat sig kring mig sista tiden, dels har det varit privat men också på jobbet. En utav alla saker var att en av Mariestads reportrar total sågade Ladies night genom att kraftigt kritisera oss företagare för att sponsra striptease, men i själva verket hade vi företagare sponsrat en modevisning. Detta ledde till möten och stor irritation, SÅKLART,, vi företagare gör ju ingenting annat än försöker hålla den här döda staden vid liv?! Och så får man bara kritik. 
Andra saker har varit konflikter som jag inte kan beskriva här men som har dränerat min energi. Men vet ni vad? Ibland kan man inte påverka händelser/konflikter när det är andra som helt enkelt försätter dig i dom MEN man kan påverka hur man hanterar det och reagera för att sedan bestämma sig för att lämna det snabbt bakom sig! 
En tredje sak är att fokusera på det positiva som OCKSÅ händer under tiden något tråkigt pågår. Till exempel; En annan företagare gick fram till mig efter mötet med Mariestad tidningen och berömde mig för att jag hade uttryckt mig så bra på mötet och att jag hade mycket klokt att säga, det gjorde verkligen min dag! För att jag valde att fokusera på det resten av dagen..

När man har haft det tufft på det här planet brukar jag alltid reflektera; "hanterade jag detta bra?" "Kunde jag gjort annorlunda?" "Hur kommer jag att bete mig om något liknande skulle hända igen?" Osv
Jag tänkte mycket på det här igår, och jag kan kanske komma på något litet som jag kanske inte skulle göra igen, men i det stora hela så kunde jag inte gjort något på ett bättre sätt. Jag har hela tiden ansträngt mig för att lösa olika situationer, tryckt på att man måste kommunicera och försökt underlätta på olika sätt. 
Let's face it, man växer hela tiden som människa, både när det händer bra och dåliga saker. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar