fredag 28 oktober 2011

168h

Jag har haft en bra dag.
Dagen började med sovmorgon eftersom min snygga och omtänksamma sambo tog Sam på morgonen. Jag och Linnea sov till nio. Sååå skönt!

Sen när Peter jobbade så sov barnen middag samtidigt, helt otroligt. Så då fick jag chans och ha egentid,, dock gick den tiden till att jobba lite. Fixade klart fakturor och betalade företagets räkningar.. men det är skönt att i lugn och ro få fixa med det man känner för. Känns som det var längesen..
När Petrus kom hem så åkte jag till lokalen för att ha ett mini öppethus med nyhetsvisning, mycket trevligt!

Nu har vi just käkat thaimat och myst i soffan med lite vin :)
Idol har vi tittat på såklart. Jag tyckte att rätt åkte ut, vad tyckte ni?

Jo jag funderade just på det där med tiden. Vi är så otroligt duktiga på att säga att vi inte har tid. Men det är inte sant.
Vi HAR tid, alla lika mycket. Såå rättvist. Saken är hur vi prioriterar den, inte sant?
Visste ni att en vecka innefattar 168h. Av de 168 timmarna så sover vi 56h (om man inte sover onödigt mycket utan normalt) sen kanske man har ett heltidsjobb vilket är 40h. Det blir 96h bort.. Då har vi 72h kvar!
Och så kanske man har ett fritidsintresse som tar tid, tex häst. Jag vet av erfarenhet att EN häst "kostar" dig tre timmar per dag minst.
Jaha då är det 21h på en vecka. Kvar har vi ändå 51h!!! Vad gör vi med dom? Tittar på tv? Äter? Bajsar? Ja det är klart. Men vi kan inte säga att vi inte har tid! Vi HAR tid.
Och tänk om vi verkligen skulle ta till vara på varje timme på vår vecka (när vi inte sover och ev jobbar) till att nå våra drömmar. Vad långt vi skulle nå!
Nä släng dig i väggen "var vill du vara om fem år" nu är det "var vill du vara nästa vecka?" istället! Eller hur?!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar