lördag 22 oktober 2011

Stora tankar såhär mitt i natten

Jag har just lagt mig. Jag har lite svårt att få ro och somna för jag unna mig att sova middag idag.. Jag veeet ju att jag har svårt att somna på kvällen då, men jag kunde inte låta bli.

Oj oj jag har verkligen "efter förlossnings hormoner" just nu. Jag känner så igen det från efter förra förlossningen. Första fasen är ängsligheten, man är förbannat orolig heeeeeela tiden. Och man känner sig... Ja ängslig är rätt ord för det.

Sen när den har lättat så känner man sig okey en liten period för att sen vakna upp till den hormonella ilskan, av den värsta sorten.
Här kan man tro att det är de runt omkring en som lider mest... men det är inte sant. Det är den hormonstinna bitchen (som i det här fallet är jag) som lider mest av sitt berg och dalbane humör, där det inte GÅR att resonera med sig själv, man är bara totalt vansinnig.
Men trösten är att det går över, även om det inte känns så just nu.

By the way, jag läser "kraften" just nu. Det är en fortsättning, eller nr två efter "the secret". En fantastisk bok som ni måste läsa om ni inte redan har gjort det. I alla fall, när jag läser en sån här bok så börjar mina tankar snurra. Jag tänker och tänker.. Och tänker, tänker, tänker och tänker lite till. Vilket är bra på ett sätt, ett annat sätt inte. Att tänka tar otroligt mycket energi. Men det ligger hos mig, jag måste sluta krångla till det för mycket i huvet.. Ja, till det jag vill komma till.. Med den boken får man in rätt "tänk" igen. Det positiva.

När man är egenföretagare är det en perfekt bok. Så nu ska jag istället för att tänka för mycket återgå till att bygga, bygga, bygga och bygga mitt företag. Jag har nått en stor dröm redan, jag är egenföretagare, har min Unit och min studio. Jag jobbar med något otroligt kul.
Nu ska jag bygga mitt företag till ett väldigt framgångsrikt sådant!
Haha, det får mig att tänka på att sedan jag var liten har jag alltid varit övertygad om att jag kommer bli rik.. Ja och jag har nog funnit den rätta vägen dit.

Jag har blivit rödhårig också. Petrus tycker att det passar mitt humör.. Jag å andra sidan vet inte än om jag gillar det. Det kommer en bild imorgon.

God natt!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar