onsdag 11 april 2012

Djupa tankar såhär på kvällis..

Tror ni på spöken, andar, ett sjätte sinne? Jag är av den typen att jag blundar för sådant där, för det mesta.. Det jag vill se, ser jag. Det jag vill höra, hör jag. Men ändå kan jag inte låta bli att tänka på det ibland.
Tex det händer att det ploppar upp en bild i huvudet vad som kommer att hända i nästa sekund, just innan det har hänt. Förstår ni?
Det hände mig bl.a. När jag var ute och cyklade, just när jag skulle runda en husknut så hör jag mig tänka "jag kommer krocka med en tjej nu" och mycket riktigt!
Så då undrar jag, krockar jag med tjejen för jag tänker att jag kommer göra det? Eller var det ett undermedvetet sjätte sinne som varnade mig?
Samma sak gäller andar (?) typ. Jag tror inte på sånt (tror jag) men ibland kan man ändå känna av något?
Tex i min lokal, jag kan sitta och jobba på kvällen och känna mig helt trygg till att i nästa sekund känna att jag måste hem. En obehagskänsla plötsligt bara infinner sig?
Är det mina hjärnspöken eller har jag fått en rysning för att det faktiskt finns något som fått mig att känna så?

Just nu tänker jag att vi nog lyssnar på våra känslor alldeles för dåligt. Jag läste eller hörde häromdagen att två dagar innan tsunamin i Thailand träffade land hade djuren, alla djuren förflyttat sig inåt landet.. TVÅ dagar innan?! Vi människor är så verbala att vi inte lyssnar på natur eller våra instinkter..

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar