tisdag 17 december 2013

Göra karriär + vara småbarnsförälder

Många i min omgivning tror att jag är en person som ser karriär i första hand, det är sant till en viss del men man misstar tar sig när det gäller min familj. Jag är oerhört traditionell, julen är till exempel väldigt viktig.. Och när jag tänker på det, så är det min familj som driver mig allra mest, det är PÅ GRUND AV familjen som jag tycker att företaget är väldigt viktigt och det är familjen  som gör att jag alltid prioriterar. 
Många vänner osv frågar mig ofta hur jag hinner allting, som nu, jag pluggar, driver mitt egna företag och har ändå julpyntat och bakat julgodis. Den enda skillnaden på mig och någon som inte hinner detta är att jag prioriterar och gör todo listor som jag följer slaviskt. Okey, jag hinner inte alltid med att tvätta och att plocka ur diskmaskinen (de är heller inte med på listan...) , där får min sambo dra ett större lass. På det sättet kompletterar vi varandra. 
Hur kompletterar ni varandra i er familj? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar