söndag 1 december 2013

Svenskar, mindre trevliga?

Jag sitter och pluggar som en tok just nu.. Har hur mycket som helst kvar innan jag är klar för den här terminen.. Så det är bara att sätta fart! Hade SVT 1 på under tiden, jag vet inte vad det var för program men jag förstod att det handlade om ett gäng amerikaner som var på Gotland och tävlade i lag mot varandra.. Iaf, det som var intressant var att de fick i uppgift att prata med svenskar "på stan" för att kunna svara på några frågor som rörde sig om svenska artister som deltagit i melodifestivalen. Tror ni att det var lätt för deltagarna? Haha! Nej självklart inte! För svenskarna de mötte ville knappt prata med dom, en av tjejerna var helt chockade över hur hon blev bemött "de möter inte ens min blick!!!". Alltså, är vi såhär otrevliga? Att vi inte ens kan försöka vara trevliga och hjälpsamma? Vad tror ni att det beror på? Ovilja till uppmärksamhet kanske.. Eller rädslan över att sticka ut.. 


Stay away!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar