torsdag 12 december 2013

Ordningssam företagare = oordningssam hemma

Jag har alltid fått höra att jag är en person som är bekväm av mig (läs lat..) och att jag är oordingsam.. men vet ni vad? Det gäller endast tråkiga saker! 
När det gäller mitt företag så är det precis tvärtom! Jag ÄLSKAR ordning och att få saker gjort. Min todo list är min bästa vän. Idag är en riktigt bra dag för just mitt ordningsamma företagarjag. Jag har fixat med iPad, bokningssystem, kvittoskrivare och kvittoapp. 
Så åter till den bekväma biten, that's just me. Man kan liksom inte vara perfekt. Om jag måste välja mellan att plocka ur diskmaskinen eller uppdatera hemsidan,, så vinner hemsidan. Hur skulle ni gjort?? 1. Hemmet och sysslor 2. Utföra viktiga ärenden? Eller tvärtom? 
Ett motto som alltid följer mig: välj alltid att göra inkomstbringande aktiviteter i första hand! Allt annat kommer i andra hand, som företagare. 

Pengar på fredag!! 

1 kommentar: