lördag 23 januari 2010

Sömnlös

Med gott sällskap begav vi oss ner till hamnen igår för att titta på barnen som kulltade omkring på sina skridskor och en och annan vuxen.. Det krävdes nog en del mod.
Med varm choklad i handen började vi känna hur det sög i godistarmen, ja i alla fall jag och Carro, så vi gick till Åkes och köpte en var sin stor godispåse som resulterade i att vi alla sex kröp upp i vår soffa.
Mumsande på godis satte vi på en film som Carro hade rekommenderat.
En skräckfilm givetvis, "den är en av dom läskigaste filmer jag sett" säger Carro förtjust.
Och ja eftersom jag sover så otroligt bra bortsett från halsbränna, ryggvärk, svullna slemhinnor och ett helt arbetspass från sida till sida. Såå måste jag ju bidra med en ytterligare faktor.
Filmen var superläskig och då hade jag ändå min kudde till hands att gömma mig bakom.
Så man kan säga att jag sov minimalt.
Med halsbränna, ryggvärk, svullna slemhinnor och ett och annat arbetspass, så fick jag också för mig att det helt plötsligt hade flyttat in en demon i vårat sovrum.
Som om det inte vore nog så vaknade jag med ont i halsen, huvudvärk, rinnande näsa och en sambo som hade flyttat ut till soffan pga mina plötsliga anfall till att tända lampan.
Nåväl idag skulle vi börja packa på allvar men jag har mest legat i soffan och varit nära gråten flera gånger när näsan rinner och kroppen värker.
Det är tur att P är förstående och inte belastar mig med skuldkänslor.

Men upp med hakorna och njut av det är lördag!

1 kommentar:

  1. Det verkade en jätte bra lördagkväll iaf :)
    // Lisa (: <3

    SvaraRadera