fredag 2 december 2011

Nu ni! Nu bjuder jag på mig själv!

Jag har fått mail om att ni önskar att jag ska blogga mer om huden och makeup. Klart jag ska göra det! Idag tänker jag verkligen bjuda på mig själv och visa er den perfekta grunden!



Här är jag totalt osminkad: (såhär visar jag mig aldrig ute, men på nätet går ju bra... ;)

Som ni ser har jag mina skavanker, ytliga blodkärl och röda märken efter mina hormonfinnar som jag hade under graviditeten dessutom är jag sjuk så jag är lite svullen och mörk runt ögonen. (Bör tilläggas att jag alltid får höra att jag har perfekt hy, det har jag inte men jag sköter huden med hudvård och använder bra makeup som inte täpper till huden och som ger huden lyster).

Huden ska givetvis rengöras innan man lägger make up. Om du har torr ofuktad hud och huden full med döda hudceller så kommer inte sminket lägga sig bra på huden.
Ditt ansikte är ditt visitkort hela livet så ta hand om det!

Efter rengöring och fukt har jag lagt en foundationprimer som gör porerna mindre synliga och jämnar till huden så att man får en perfekt grund att lägga foundation och makeup på. Detta tar ca 2 min totalt.


Jag använder en highlighting pen för att täcka mina röda prickar innan foundation. Man kan också använda en concealer. Skillnaden är att penen innehåller ljusreflektorer .Detta tar ca 30sek.





På kortet ovanför har jag nu täckt mina prickar och sedan applicerat foundation. Var försiktig där du har lagt highlighting och klappa in foundation där. Ni ser att jag har fått lite jämnare hudton. Här har jag också lagt highlighting pen under ögonen och klappat in för att ljusa upp. Det applicerar jag efter foundation. Foundation tar ca 30sek att lägga.



Här sker det mycket:

Då har jag applicerat mineralpuder foundation, som ni ser ger den otroligt mycket lyster. Huden har mattats ner och mina ytliga blodkärl??? BORTA!! wiiiieee! (det är sällan någon tror att jag har dom.) Tog ca 1 min.

Efter 4 min så kan ingen tro att jag är sjuk. Det tar inte lång tid att unna sig den här lyxen. Och jag känner mig otroligt mycket fräschare.





Sååå lägg till 3 min till:


På kortet har jag fyllt i mina ögonbryn, målat på lite mascara, lagt rouge och lagt lite ljus lipgloss på mina läppar. Vips! Så blev jag en pingla, eller vad säger ni?

Jämför nu bilderna bild 1 mot bild 5, skillnad va?


Unna er den här tiden till er själv tjejer! Ni förtjänar det.










2 kommentarer:

  1. Ok, då kommer det inte ta längre tid än 7 minuter när du ska göra dig iordning hädanefter? Gött.

    SvaraRadera
  2. Hälsningar din snygge kille!

    SvaraRadera