onsdag 9 maj 2012

Att vara förälder..

Jag och Erika pratade om uppfostring osv under fikat idag. Innan jag blev förälder såg jag det så svart och vitt, typ att "så skulle aldrig mitt barn få göra" eller "om mitt barn skulle göra så skulle jag göra så här"... Till mitt försvar, DÅ hade jag ingen aning vad det innebar att vara förälder!! Men tänk att jag hade mage att tänka så.
När man har en tokig liten söt tvååring så ja... Då väljer man sina strider! Det känns som att man bara tjatar och tjatar tillslut är man så van att tjata att man tjatar om obetydliga saker och då inser man att det är inte så man vill vara som mamma!
Nu är jag mer konsekvent med vissa saker, slarvigare med andra och jag gör misstag! Det är helt okey att vara mänsklig även som förälder!

Vår lille goding:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar