torsdag 8 november 2012

Vad är det som händer?

Sam är vansinnig varje dag. Han vill ha mjölk, när han får det vill han inte ha. Man ger honom ett glas, han vill välja själv och när han fått det så skriker han och vill ha ett annat glas?! Han gör tvärtemot allt man säger och testar oss till det yttersta. Vad är det som händer? Är detta treårs trotsen? Alla andra föräldrar säger ju att det är värst.. Eller nä, de säger ALLTID att allting bara blir värre vad man än bekymrar sig över. "Väääännntta du bara, tills han blir 1,5 (2år-3år-6år-13år osv) då kommer du tycka att det där du har problem med nu är peace of cake"...... "Små barn,små bekymmer.. Stora barn, stora bekymmer"......
Usch, vad jag har ogillat sånna kommentarer. Samma sak när man var gravid, "Jaa du, passa på att sova nu för sen blir det inget sovande!" Precis som om man kan sova igen flera år framåt?! Men vet ni vad, även om jag ogillar sånt så har jag blivit precis likadan själv! Hur gick det till?!
Nu är jag den där moraliska mamma "vääännntttaaaa DUUUU bara....." What?! Ni har smittat mig hela högen.

Dags att sova kanske..?
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar