tisdag 15 juni 2010

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Det är det där med framtiden..
Jag har alltid varit en nuet människa, mest för att det är bekvämt tror jag.. Man kan skjuta alla beslut och svårigheter på framtiden för där befinner man sig inte i alla fall.
Ursch för att vara bekväm!
Men nu tror jag att det är slut med det.
Jag har fått det stora privilegiet att bli mamma och med det kommer nya känslor och nytt framtidstänkande.
Igår var Malin och Tobbe här på grillat.
Malin pluggar, därför kom vi in på det. Jag VILL också plugga!
Jag vill också springa på bokia när vårterminen börjar och handla almanacka, pennor och block.
Jag vill också plugga hela eftermiddagarna tills hjärnan värker och jag stupar i säng.
Jag vill!
Jag vill!
Jag vill!
Ja men visst då är det väl bara att köra?
Problemet är bara, jag vet i SJUTTON inte vad jag vill bli!

Läkare är absolut en dröm.
Men då är det hejdå intressen: hår, naglar och smycken. Dessutom får man tillbringa dagarna i blå pyjamas och får nöjet att kallas för smurf.
Ytligt men sant.

Jag KAN bara inte bestämma mig.
En ytterligare sak att grubbla över när jag inte kan sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar