onsdag 16 november 2011

Mormor får hjärtsnörp

Det här är så typiskt mig.
Igår följde ja mitt schema hela dagen, typ. Jag gjorde allt klart inför mötet på dagen, innan jag hämtade Sam på dagis kl två. So far, so good.
Sen när jag var påväg till lokalen kom jag på att jag glömde massa saker hemma. Ja så det var bara att åka tillbaka.
Peter hade sagt åt mig att jag måste köpa ersättning när jag ändå köper fikat till tjejerna. Men eftersom jag glömde massor så delegerade jag vidare fikauppdraget till Malin vilket resultera i att mjölkersättningen glömdes bort....
Vid kvart över nio satte jag mig i bilen efter mötet, då kom jag på ERSÄTTNINGEN för sjutton gubbar!! Alla affärer stänger kl 21 i mariestad. Men jag kände mig inte så stressad för jag litade på att Statoil nog hade ersättning. Ack så fel. Ja åkte vidare till rattugglan och sen vidare till hassletappen. Ingen ersättning. Då inser jag att klockan redan är tio i tio. Och närmsta ställe nu är ju Skövde. Men hur ska jag hinna till Skövde innan det stänger?! Jag ringer till mormor " släng in dig i bilen och kör till närmsta affär å köp ersättning!!!!!! Vi harslutochalltstängtimariestad!" säger jag utan att andas. Hon kastar på telefonen utan att säga hejdå.
Jaha så då åker jag till Skövde. Möter upp mormor som har lyckats slira in på Ica med sommardäck (det var frost och nollgradigt) och en halvt skrapad framruta. "ALEX!! Du ger mig hjärtinfarkt!!" skriker hon när vi möts. "om polisen hade sett mig så hade han tagit mig!!!!". Jag svarar henne att jag är henne evigt tacksam.
På vägen hem får JAG hjärtsnörp. Det är viltstängsel och vajjerräcke men ändå så står det ett litet rådjur precis intill vajjerräcket, jag missar det med knappt en dm, rådjuret får vrida på huvudet åt sidan för att inte nudda mig!!! Det gick så snabbt att jag inte ens flyttade foten från gaspedalen till bromsen.
Jaha det var min gårdag. Det positiva är att jag körde inte på rådjuret och det ordnade sig med ersättningen ;)
Go natt

Skickat från min iPhone

3 kommentarer:

  1. Tjoho, kikar in här lite ibland, nästan lite halvkusin med Carro & Peter så jag måste ju kika. Kul att jag läste just det här inlägget :)
    Hett tips, Coop i Töreboda har öppet till 22!!
    /Annakarin

    SvaraRadera
  2. Jaha?! Tack för det tipset! Det hade jag aldrig kunnat ana :) kul att du tittar in ibland :)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det är ju lite närmare till Töreboda än till Skövde om det skulle krisa igen menar jag :)

    SvaraRadera