fredag 3 februari 2012

Dagens makeup

Idag är det fredag, så varför inte köra på helgmakeup på en gång?! ;)
Jag har sotat mina ögon utan att sota, det ni! Nä men jag tycker att jag inte passar i att lägga mörk skugga längs fransraden och jobba uppåt som man normalt gör när man sotar. Det kan vara svårt för dom flesta att få det att bli bra därför har jag tips till er för att få en snygg sotning som framhäver ögat!

1. Bas: lägg en ljus ögonskugga över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynen.
2. Lägg en "mellanmörk" skugga (jag har använt mellanbrun men man kan ju också ta grå..) från yttre ögonvrån längs med ögongloblinjen nästan hela vägen in till den inre ögonvrån, jobba sen upp skuggan på ögonbrynsbenet så att du bara lämnar en halvcm från ögonbrynet.
3. Lägg en mörk skugga (jag har idag använt mörkbrun men du kan också ta svart) i den mellanbruna skuggan. Börja från yttre ögonvrån och jobba in den till mitten av ögonlocket i ögongloblinjen. Lägg lite skugga från yttre ögonvrån längs med övre Frans raden, en liten bit. Så att den mörka skuggan blir som ett liggande V.


Under ögat:
Lägg den mörkaste skuggan längs med den undre fransraden ca en halv cm ta sedan den mellanbruna skuggan och sudda med. Den mellanbruna jobbar du med hela vägen från yttre ögonvrån till den inre längs med den undre fransraden! Sudda med en puderborste om det blir linjer. Inga fingrar!

Hoppas ni förstår min beskrivning! ;) boka annars in en makeupkonsultation hos mig så hjälper jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar