torsdag 23 februari 2012

Tips tips!!

Okey jag bokför visst inte jag gör inlägg till er istället! Ingen karaktär här inte.. men jag väntar besök därför har jag röjt undan alla papper.. *host host*

Här kommer det tips till er som tycker det är svårt att måla ögonbrynen med penna!
Jag använder den här borsten:

Det är ögonfransborste och ögonbrynsborste i ena änden och en fin liten borste i den andra änden. Jag använder den fina borsten. Jag blöter den litegrann under vatten och använder en mörkbrun ögonskugga (för att jag har mörkt hår, annars kan man använda en ljusare brun om man är blond osv). Med skuggan målar jag mina ögonbryn precis som jag vill ha dom. Det blir inga strecka och det blir lättare jämt. Självklart använder jag mineral skugga så det inte täpper till huden.

FÖRE:
Efter:
Visst blir det skillnad?
Det man ska tänka på när man målar ögonbrynen är:
1. Tänk er en linje från näsvingen vidare till inre ögonvrån och rakt upp. Där ska ögonbrynet börja.
2. Tänk er en linje från näsvingen vidare snett över ögat och rakt upp. Där ska ögonbrynet ha sin högsta punkt.
3. Tänk er en linje från näsvingen vidare till yttre ögonvrån och rakt upp. Där ska ögonbrynet sluta.
In i badrummet ock öva med er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar