måndag 20 februari 2012

Ni anar inte...

HUR virrig jag är!! Hahaha!
Ja nu skrattar jag men det va inte roligt tidigare, tur att man kan bestämma sig för att vända sin dag till en positiv dag!

Jag började dagen med att glömma bilbarnstolen hemma när jag hade gått hela vägen till bilen med barna och packning osv. Jaha då var det bara att gå tillbaka med ungar och allt... (!!$<}%$££) Väl iväg så går det bra ända tills jag ska parkera i stan för att bära upp lite grejer och hämta produkter. Virrehönan själv glömmer att lägga i handbromsen (?!) och ja givetvis börjar bilen rulla! I hetsen när jag kastar mig in i bilen så tappar jag bilnyckeln. Jag får stopp på bilen som nuddar framförvarande bil ( men det blev inga skador)., Givetvis pumpar adrenalinet och jag är genomsvett. Kastar mig ut ur bilen för att hitta nyckeln, jaaaaa var tror ni att den hamnade?! Givetvis under bakdäcket! "hur f-n ska jag kunna backa nu?!". Som tur är kommer en gubbe och en tant till min undsättning. Så himla söta. Dom lugnar mig och hjälper till att putta på bilen så jag fick loss nyckeln. (se framför er hur en gubbe med krycka böjer sig mot min huv på is för att putta... "ramla inte nu!" sa jag till honom. Jag menar det vore ju f-n om jag skulle förorsaka ett brutet ben på en gubbe också!) Men dom skrattade gott åt att jag hade lyckats med allt detta, sedan förkunnade dom sig om att jag inte var FÖR virrig för att dom skulle våga lämna mig. Haha.

Jaha so far so good,, typ. Nu kan inget mer hända, tänkte jag.
Jag bestämmer mig för att bjuda Petrus på lunch, möter upp honom och packar ur barnen, sam och jag är jättehungriga. Dags att betala, VAR är plånboken?! Borta!
Jag letar igenom hela bilen men hittar den inte. Då kommer jag på att jag måste glömt plånboken på Willys.. Bara att åka tillbaka.... Puh!

Men vet ni jag har haft tur! En riktig turdag :) 1. Det blev inga skador på varken min eller den andra bilen.
2. Min plånbok låg fint kvar i kundvagnen där jag hade lämnat den.
3. Medans jag velade omkring så fick jag huset städat av städfirman.

Har ni haft en bra dag?!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar