lördag 25 februari 2012

Vi har alla goda egenskaper!

Ååå jag mår sååå mycket bättre idag! Och det är lördag! Trodde hela helgen skulle bli förstörd.. Fast vi smittar säkert fortfarande så vi får hålla oss lite för oss själva men ändå! Det är vår ute så vi ska gå en långis när Sam kommer hem.

Jag läste runt lite på olika bloggar igår kväll, jag har blivit en riktig bloggfantast! Tycker det är intressant att få en inblick i andras liv. Jag var bland annat inne på Hanna Widstedts (?) blogg.. Hon som är med i big brother nu. Jösses! När hon en dag växt upp så kommer hon äcklas av sig själv. Det är verkligen synd om henne egentligen... Men när man går in och läser hennes kommentarer så blir jag mörkrädd på riktigt! Man kan tycka mycket om Hanna men de som skriver sådana kommentarer kan inte vara friska? Är det mer okey med mobbing på nätet? Eller är barn/ungdomar/vuxna så elaka? IRL?? hoppas inte det!

Usch måste vi alla syna varandra så kritiskt jämt? Och bara se det negativa hos en medmänniska? Istället för att se egenskaper hos alla? Och se det goda? För vi har alla goda egenskaper det är bara vi som väljer att se de dåliga. (även hos oss själv alldeles för mycket).

Tillbaka till Hanna, jag kan välja att se det negativa hos henne, men jag väljer att se det goda: hon har humor, vågar stå för sina åsikter och hon är framgångsrik (det är få som föds med guldsked i munnen..).
Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar