onsdag 20 juni 2012

Gynna småföretagare!

Jag har ju bloggat om att vi är... Hm.. Lite fantasilösa tidigare. Rättar in oss i ledet osv. Jag tycker att detta också faller under den rubriken.. Att vi lider av mindrevärde-komplex. Ingen får vara "förmer", ingen får "tjäna" på mig och ingen ska nå framgång med hjälp av mig. Osv osv.
Jag kan faktiskt inte förstå hur man kan tänka så! Vi vill väl ha människor som uppfinner nytt? Människor som utvecklar och stärker samhället?
Vi vill väl att Sverige ska fortsätta vara rikt? Inte att all handel ska komma in från andra länder?
Jag som bor i ett litet samhälle tänker ofta på var och hur jag handlar. Om jag ändå ska handla något som jag behöver så vill jag handla av en företagare som jag verkligen "gynnar" (lägg märke till att jag inte anser att företagaren tjänar på det) i dennes företagande och utveckling av sitt företag. Jag tycker att det är synd att det finns så många företagare som inte får det att gå runt för att det finns människor som hellre vill gå till en kedja där det sitter en "gubbe" på toppen och tjänar stålarna än att gynna den nystartade butiksföretagaren i stan för "hon kan ju tjäna pengar på mig?!"
Därmed inte sagt att jag aldrig handlar på en kedja, men jag tänker först om det finns någon mindre företagare som kan ge mig samma sak.

Men jag vet att ni, mina bloggläsare inte tänker så,, just saying.. gynna småföretagarna! ;-)

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar