tisdag 5 juni 2012

Visst älskar man sina godingar...

Blöööblähhhhääälöööhöhöhö?! Vad har jag gett mig in i???! Måste bara få vräka ur mig det här......
Oki nu vet jag vad ALLA föräldrar tjatar om. Sam är i trotsåldern nu och Linnea börjar bli så pass stor att hon kräver mycket uppmärksamhet och håller på att få tänder just nu (typ sover dåligt och bajsar löst varje halvtimma..).
Jag undrar, hur va det att få äta i lugn och ro? Få duscha i lugn och ro? Få avsluta något man har påbörjat i lugn och ro?!
Jag får ingenting annat gjort än att byta blöjor, mata, laga mat och underhålla. Glöm dusch, glöm äta, glöm svara i telefon!! You name it. Glöm dig själv! Vem är jag???

Och säg inte att jag borde tänkt på det innan för man kan inte sätta sig in i situationen, man har ingen som helst aning!!!

Status just nu,
Klockan är 16 och jag har inte ens hunnit borsta tänderna ännu..?!
Det ser ut som en bombnedslag här..
Sam har hällt ut halva Linneas mjölkersättningspulver på hela köksgolvet.. (vet ni vad det kostar?!).
Linnea är övertrött och har just bajsat för sjätte gången idag..

Så är livet som småbarnsförälder..

1 kommentar:

  1. Ja vet hur det är, o det vet alla som är småbarns föräldrar! Styrkekramar skickar ja till dig vännen! ;)

    SvaraRadera