tisdag 26 juni 2012

Träningsschema

Sidan jag har hittat är www.styrkelabbet.se! Där har jag hittat motivation och allt jag behöver veta för att träna kroppen optimalt :-)
Jag har tagit "träningsprogram för fettförbränning" rakt av och det ska bli spännande att se vad det ger för resultat!!
Ska bli mycket duktigare på att få i mig mer protein också.
Ett annat tips är att ersätta några mål i veckan med shakes om man vill gå ner i vikt. Jag dricker Cambridge för att dom mättar bra och är goda. Just när det gäller min kropp så bör jag undvika vitt bröd så mycket jag kan för när jag äter det känner jag mig svullen direkt. Såklart måste man få unna sig ibland och jag tror inte att någon mår bra av att förbjuda sig att äta saker, det blir sådant fokus på mat och då blir det lätt att man hetsäter till slut!
Och glöm inte, tanken har otroligt stor kraft! Det blir som du tänker.

Mitt träningsschema (så ni kan hålla koll på mig!! Haha)

Måndag: Förbränningsträning 60 min, Promenad

Tisdag: Förbränningsträning 30 min + styrketräningspass 1

Onsdag: Förbränningsträning 60 min = löpning

Torsdag: Förbränningsträning 30 min + styrketräningspass 2

Fredag: Förbränningsträning 60 min = promenad

Lördag: Förbränningsträning 30 min + styrketräningspass 3

Söndag: Förbränningsträning 60 min = Löpning

Det är alltså någon typ av träning varje dag men så vill jag ha det, dels för att jag känner att jag mår psykiskt bra av det och för att jag vill fettförbränna optimalt!

Hur får man då tid till detta?
Jo, VILJA och PLANERING!
Alla har vi ett "späckat schema" men tänk till, vad ger mig det jag vill? Hur vill jag må? Vart vill jag nå? Är jag lycklig? Osv.
Gör inte onödiga saker som tar din energi! Umgås INTE med energitjuvar!

Så ska du se att du har både ork och lite ihopskrapad tid till både träning och det DU vill göra ;-)

You can do it!

Och tack för kommentar! Uppskattar verkligen när ni kommenterar!

Nu får det bli mellanmål med proteinintagning hihi:

2 kommentarer:

  1. Vi flyttar nu på lördag till hjo, så tänkte börja köra spinning 4-5 ggr i veckan i Hjo. Man får prova hela sommaren för 10:- på gymmet i Tibro (fast man får vara med på alla klasser såklart, så ska köra ett pass zumba i veckan oxå tänkte jag. Hoppas det kommer bli av och att jag lyckas hitta den tiden. (vill ju vara med Fredrik på kvällarna)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jag vet att du fixar det :-) jag förstår att du vill vara med Fredrik på kvällarna men planera vecka för vecka exakt när det passar dig att träna för då "lurar" du hjärnan att bli inställd på det och då blir det lättare av!

    SvaraRadera