fredag 20 augusti 2010

En liten kille som förgyllt dagen

Idag är jag barnvakt till min lillebror Neo, han är fyra år och hur skön som helst.
Han har kommit in i en "varför" period.
Jag hämtade honom i Hova och när vi kommer till stan säger han:
"Varför åker vi här?"
Jag svarar: "För att vi ska handla mat."
"Vi är i stan nu" konstaterar han, sen "varför är vi det?".
Jag svarar: "För att vi ska åka till willys och handla mat".
"Mm..OJ!" då ser han maskiner och gubbar som håller på att laga upp vägen och räta upp trottoaren.
"Varför är dom där?"
Jag: "Dom lagar vägen".
"Varför då?"
Jag: "För att vägen är trasig"
"Varför är vägen trasig?"
Jag: "Men du vet saker går sönder ibland"
"Varför går saker sönder?"
Jag: "Jag vet inte"
"Går saker bara sönder ibland? Varför ibland?"
Jag:" Jag vet inte, saker blir gamla"
"Gamla..? okey.."

Sen handlar vi och när jag äntligen lastat in matkassar och ungar ser jag att jag har glömt lyset på.. tror ni att bilen starta?! Nej.
Då är det tur att man har en liten kille som förgyller ens dag..
"Varför startar inte bilen?"
Jag: "Batteriet är slut"
"Vart har du batterierna då?"
Jag:"Du vet på bilar sitter det vid motorn, vi behöver starthjälp"
"Vi behöver en hård gubbe"
Jag: "Va??"
"Vi behöver en hård gubbe, dom kan sånt där, dom kan laga bilar"
Här fick jag hålla mig ordentligt för skratt.
"Och du vet, ibland går saker sönder när dom är gamla, och bilar kan man kasta. Då kommer en stor maskin".

Hihi hur skön som helst! Tänk när Sam är i hans ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar