söndag 15 augusti 2010

Vad gjorde vi igår?

Igår när vi vaknade var det dåligt väder men helt plötsligt mitt på dagen sprack det upp och det blev verkligen toppenväder!
Så då fick det bli en cabbesväng, den som var planerad.. blev inställd och till slut blev av.
Vi åkte till Otterbäcken för där hade dom Otterbäckens dag och bilutställning.
Okey Otterbäckens dag innebar två stånd med garn och fikande tanter.. vad trodde jag? Det borde jag har lärt mig sist vi hamnade där..
Så började jag kika efter bilutställningen, jag såg två bilar som liknade sådana bilar som hör hemma på en utsällning men inget mer.
"Dom måste skämta" sa jag till P.
Besvikna gick vi till fiskboden och köpte en mini räkfrossa och åt på bryggan.
Mysigt men det var sjukt mycket getingar!

När vi skulle åka hem fick vi för oss att åka till Gullspång en sväng, dels för att ströga men också för att hoppa in på ica och handla mellanmål till mig.
Istället för pizzerian så får det bli ica i dessa bantningstider.
Jag köpte keso, nötter och mineralvatten.

Då visade det sig att det var där själva utställningen var så vi cruisa in där.
Femtikronor var kosta det och när jag körde in insåg jag att vi hade den nyaste bilen och var dom ENDA som kom in på området med en icke amerikansk bil ja...
Dessutom var vi nog yngst också, för alla raggare var minst 60 och hade defenitivt sina 500 000 kronors bilar som penisförlängare.
Varför parka vi inte utanför?!

Men vi överlevde.
Vi kollade in de få bilar som fanns och stånden (alltså marknadsstånden...) sen åkte vi hemåt.


Igår kväll gick vi hem till Ann, Jonas, Kim och Sams kompis Rasmus på snacks.


Sam i vagnen på väg dit i sin nya harley t-shirt som vi köpte på marknaden.... pappas pöjk.



Sam chillar i deras soffa, trött efter dagens intryck.

Tar med dagens Sam också när jag ändå håller på:

Sams motto "skumbad is the shit".


4 kommentarer:

  1. Mysigt med skumbad:) Vad har du i för något? Emil ska ju alltid dricka av vattnet, kanske inte smakar så gott då;).. LIgger han på en flytkudde eller nåt? Kram från oss i Askersund.

    SvaraRadera
  2. Hejje!
    Dricker han vattnet? hehe det har Sam inte kommit på än.. då får det nog va slut med skumbad ;) Han ligger i en sån där insatts, skitbra! Har du flyttat nu? Hade ja ingen aning om. Ha det bäst! Krams

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Flyttade för ett år sen ca;) blev ju sjukskriven efter semestern så då packade jag mina väskor! Jovisst, han har en matlåda som han har vatten i och sen dricker han! Se om jag hittar en sån, han är inte så förtjust i att ligga på rygg, men kanske blir bättre då! Kram

    SvaraRadera
  4. Okey, vet bara att du va hos Andrea och hälsa på därför trodde jag att du bodde kvar :-)
    En sån insatts finns på babyproffsen.
    Krams

    SvaraRadera