måndag 5 mars 2012

- 4kg!!

Yes jag är så grym! På en vecka har jag gått ner fyra kilo! Det är jag supernöjd med. Nu blir att köra hårt i veckan så kanske jag når samma resultat nästa vecka också!
Annars har jag haft en bra eftermiddag. Ringt kunduppföljningar och planerat möte. Hoppas ni också har haft en bra dag!
Jag brukar börja och sluta dagen med att slå upp något ur "kraften". Så jag bjuder er på det också:
"Du har inte tillgång till särskilt mycket kraft utan tacksamhet, eftersom det är tacksamheten som ger dig kontakt med kraften"..

Imorgonbitti så vägrar jag tänka "jag dööööööör så tröööött jag är!!" istället kommer jag tänka "jag är så tacksam för att jag och min familj är friska!" "jag är så tacksam för att våren är på intågande och att jag vaknar till fågelkvitter" och "jag är så tacksam för att jag har gott kaffe som väntar i köket!".

Vad är du tacksam för?

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! härligt att bli av med 4 kg! Hur gör du? vad har du ändrat? Måste bli av med mina extra 10 kg som ligger o väger... Försöker träna i butiken (har en cykel här bakom disken) men blir ofta avbruten av kunder, och kan ju inte träna mig svettig när jag jobbar. Morgonen går åt till stallet och barn, hemmet, kvällarna har jag hästarna igen, lägga barnen sen försöker jga prioritera egentid med min man. När och hur ska jag kunna gå ner i vikt?
    Fortsätt kämpa på i alla fall! Det kommer vara värt det när du ställer dig på vågen eller provar en klänning du inte kunnat ha på länge.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har lagt om kosten eller nej jag har ändrat på hur mycket jag äter. Jag är sjukt dålig på att äta regelbundet och jag äter alltid tills jag är proppmätt. Jag har alltid motionerat mycket men det hjälper inte om man äter mer än vad du gör av med. Det är viktigare i många fall vad och hur mycket man äter! (har faktiskt just fattat det..). Så jag har soppor tillgängligt för att vara säker på att jag alltid får i mig all näring jag behöver för att hålla förbränningen igång. Man ska aldrig äta mer än en tallriksmodell per gång.( du behöver alltså inte utesluta något bara du äter lagom). Så jag äter soppa till frukost och mellanmål samt som kvällsmat. Jag äter ett mål om dagen och då är det en tallriksmodell. Jag väljer beroende på humör när jag vill äta tallriksmodellen under dagen.
    Som det låter på ditt schema så rör du dig redan mycket! Stallet är mycket ansträngande fysiskt. Så kanske behöver du lägga upp ett matschema? Du känner din kropp bäst så tänk till :) oftast så tror man inte att man äter så mycket och om du känner så så skriv upp allt du äter i ett block över runt fem dagar så ser du!

    SvaraRadera