lördag 17 mars 2012

Gråter..

Ni anar inte vilken dag jag har haft :(
Jag, Sam och Linnea åkte till min mormor för att hälsa på. Efter en stund promenerade vi ner till stan för att kika runt lite. Sam tröttnade och vi skulle gå hem igen, utanför köpcentret var det ojämt i trottoaren och Sam ville att jag skulle bära honom. Jag lyfter upp han på höften och några minuter senare så viker sig fotleden på mig och vi ramlar (buhu!!). Med Sam går det jättebra, han får inte ens ett skrapsår (fast det gjorde ont i mammahjärtat ändå) men jag hör hur det smäller till i fotleden och strax därpå känner jag en kraftig smärta i fotleden och det gör så fruktansvärt ont att jag skriker och gråter. En förbi passerande man ringer ambulansen (han förtjänar en dagens ros!) och snart var jag påväg till sjukhuset... Jag fortsätter ha SKITONT verkligen och tänker att den måste va av för jag har vrickat foten flera ggr men det har aldrig varit en sån här smärta. Det visade sig att jag har slitit av båda ligamenten och när dom har gått av så har den ena dragit med en benflis som nu lagt sig i leden.

Nu blir det en lång rehabilitering och sjukgymnast för att jag ska få tillbaka stabilitet igen.

Jag kan verkligen inte sova!! Jag käkar morfintabletter med det gör ändå SKITONT så att jag gråter :(

Det ända positiva som jag kan tänka på just nu är den efterlängtade tjejfesten som är imorgon.. Eller nej idag blir det ju nu!
Tyvärr får jag nog låta bli att ta på mig mina assnygga glitterpumps som jag hade tänkt ha på mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar