tisdag 6 mars 2012

Hemma gymmar!

Jag har gått en powerwalk på en timma och gjort ett träningsprogram som innefattar alla muskelgrupper jag vill träna. Härligt!
Jag vill inte träna kvällar för jag har valt efter min familjesituation att jobba vardagskvällar med företaget.
Ska jag då strunta i att träna? Nej!! Jag hittar en lösning!! Det är enkelt och prisvärt att köpa hem lätta redskap som du kan utföra dom flesta övningarna på hemma. Passar perfekt när man är mammaledig och inte kan åka till gymmet. Bebisen finner det bara underhållande!
Mitt motto är att ALDRIG skylla på att jag har barn, det är fel att se dom som ett hinder enligt mig. Självklart måste man anpassa sitt liv men man ska inte sluta leva.
Måste säga att det låter bara tragiskt när man säger "jag är såååå trött för barnen....gjorde si eller så" eller "herregud jag har verkligen inte tid!! (att träna.. Fika., träffa vänner.. Ha en hobby...)"
DU måste må bra för att familjen ska må bra.
Och om du behåller dina vänner, hobbys och tränar under småbarnstiden så slipper du 40 års krisen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar