onsdag 5 maj 2010

Dags att sluta med läsken.

Okey det här med bantningen, det går si och så med det där. Det går för segt!!
Alla säger att det ordnar sig "du har ju just fått barn..." det hjälps inte!
Här går det inte att ligga på latsidan då förblir jag en flodhäst, därmed basta. Det är så min kropp fungerar.
Så när Sam sover surfar jag omkring på bantningssidor, det är faktiskt väldigt intressant.
Bland annat så har jag läst att en stor viktfälla för män är ölen (okey det visste vi redan..) och för kvinnor är det frukten! Visste ni det?
Frukt innehåller druvsocker vilket gör att vi inte erhåller en jämn sockernivå.
Det bidrar vidare till mer sug och vi äter mer. I alla fall, jag är lättad över att det alltså INTE är mitt extrema chokladmissbruk som orsakat att jag nu sitter här med en övervikt called Allan.
(Okey jag VET att en graviditet också är en bidragande orsak...).
Då måste ju choklad vara nyttigt? förutom att det ger finnar...?

Idag har jag hört att läsk gör en ful, alltså att kolsyran är så onyttig att man faktiskt blir rentav ful när man dricker läsk. Ja men det är ju övertygande!
Så nu ska jag sluta dricka läsk och äta frukt.
Då kommer jag inte bara bli smal.. jag kommer förbi vacker också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar