måndag 3 maj 2010

Markan och frissan.

Det verkar som om jag har fått skrivkramp.. eller så är jag bara så betagen av min son just nu så att jag inte har tid för något annat. Antagligen det senaste alternativet.

I alla fall så har vi haft en mycket trevlig valborg med mycket goda vänner, grillat och vin vin vin :) Helgen pryddes av marknad, promenader och fika också förståss, i detta härliga väder!



Mariestad har nämligen marknad varje höst och vår. Givetvis envisas man med att man ska dit trots att det verkligen inte är något att ha.
Den bjuder på percing, dåliga kvalitetskläder, chippa och munkar munkar munkar.
I år fanns det FAKTISKT sjalar också, i varje stånd. Det måste vara det nya modet?

Munkar brukar ju annars vara det tradionella att köpa och proppa i sig på stående fot för att sedan inhandla några till när man ändå är där och det dröjer till nästa gång.

Men denna gång avstod jag, BANTA BANTA BANTA fick jag tänka desperat när jag närmade mig vagnarna med nybakta munkar som är strategiskt utplacerade och jag lyckades!

För att lindra köpsuget så köpte jag percingsmycken, jaa det va ju det som fanns.
Så nu har jag prytt min näsa och min tunga med nya smycken, NÄR ska jag växa upp?


Idag har jag spenderat mina räknade mammapengar på frissan.
Så nu är jag utfattig men jäkligt snygg i håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar