fredag 14 maj 2010

Glädje och Noja

Jag är så stolt över mig själv!
Jag hade nobbat vågen efter ha läst mig till på ännu en bantningssida att man inte ska väga sig så mycket när man bantar för då blir man bara besatt. Jag är ju i och för sig besatt ändå men jag tänkte att det kunde lindra något.
Men häromdagen när jag hade duschat så kom jag på mig själv med att stå på vågen.
Jag måste ha en glädjevåg för den visade att jag "bara" har tio kilo kvar att gå ner! Vilken lycka, jag har lyckats gå ner hela 18 kilo!

Från glädje till nojor så satt jag i soffan igår och med risken för att bli intim så.. kom jag på att jag hade glömt att göra mina knipövningar på två dagar! INTE okey! Vill man ha tillbaka sin kropp så får man ju bidra med det man kan.
Jag har för vana att göra 30 per dag så jag beslöt mig för att göra 60 st på enaste gången.
Då kände jag att det inte kändes som det gjort förut.
Nånting MÅSTE vara fel!
I ren panik slängde jag mig på telefonen och ringde mvc.
"Jag har fått framfall!" sa jag när barnmorskan svarade.
Och innan hon fått en syl i vädret hade jag förklarat hela senariot.
Sakligt förklarade hon för mig att jag nog inte behövde vara orolig eftersom det inte är jättevanligt med framfall sju veckor efter en förlossning och eftersom jag inte hade känt något annat konstigt tidigare.
När vi hade lagt på kände mig först otroligt lättad och sen började jag skratta högt åt mig själv.
Jag har blivit extremt nojig!! Hormoner? Eller har nerverna börjat flytta sig utåt? Ursch jag gillar inte människor med nerverna utanpå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar