söndag 16 maj 2010

Grönt och slemmigt.

Vi har haft en soft söndag.
Jag började dagen med en ledsen Sam, han har bajsat grönt och slemmigt idag.. okey det är sånt man inte trodde att man skulle prata om men nu när man är mamma så släpper alla hämningar.
I alla fall visste ni att bebisar kan bajsa grönt och slemmit när dom är sjuka?
Inte jag förrän bvc sköterskan talade om det för mig för någon vecka sedan.
Och idag har det bevisats för mig att jag har en trovärdig sköterska.
Stackarn, efter några timmars gnällande så kunde han inte motstå sömnen i mina gungande armar och då la jag honom i vagnen och gick en långpromenad.
Vi fick sällskap av Marie och hennes supersöta son Jamie.
Jamie som inte har sovit under någon promenad på flera månader slocknade bums, jag tror att jag pratade honom till sömns, han orkade helt enkelt inte lyssna på mig mer..

Sen ska jag erkänna att jag har gjort ett fett snesteg idag, men hur kan man motstå en snäll bror som erbjuder att bjuda en på pizza? Den fulingen!
Så i morgon får det bli en trippel långpromenad.
Det är ett BIG no no att gå plus för då går man upp i vikt och jag vill ju inte heller gå plus minus noll! Jag vill ha MINUS, då går man ner.

Under eftermiddagen hade vi besök av Jimmy, Helena och Gustav. Så nu har vi planerat en härlig grillkväll kommande vecka :)

Nu har vi just tittat på tusenbröder och solsidan så nu blir det att krypa ner mellan dom kalla lakanen.

GOD NATT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar