torsdag 6 maj 2010

Vill bli supermorsa

Shit man inser inte hur mycket press kvinnor egentligen har.
Som kvinna ska man jobba heltid, vara en bra mamma och vara en bra sambo eller maka.
Klart man har hört talas om det men jag har i alla fall aldrig tänkt på det förrän jag själv blivit mamma! Jag bävar för att börja jobba, jag gillar mitt jobb och kommer på mig själv med att sakna det men samtidigt vill jag ingenting annat än att vara med vår underbara son och vår lilla fina familj.
Hur gör man? Jobbar heltid OCH är en toppenmamma?
Hur blir man en supermorsa?
Jag har själv begynnats med en, hon läste till läkare samtidigt som hon uppfostrade oss tre syskon... med en toppenman som stöd förståss.
Men jag har ännu inte fått receptet.
Tyvärr, har jag insett, är jag usel på att baka.
Det kanske är någon som har en supermorsa egenskap att sälja till mig för en billig peng?

1 kommentar:

  1. Finns inget som heter supermamma. Och det finns ingen som är så bra mamma till ens barn än en själv. Din son eller sambo uppskattar dig varken mer eller mindre om du jobbar häcken av dig på alla plan. Då blir du bara en stressmorsa och det är ju inget man vill uppnå.
    Det finns BARA DU som är en "super" mamma och sambo till din lilla familj.

    SvaraRadera