torsdag 13 maj 2010

Min vecka hitills..

Oj dagarna bara rusar förbi!
Ja visst sprang jag i Lördags, jag kom inte på någon bra ursäkt för att INTE gör det.
Så det var bara att ta sig i kragen! Jag orkade mycket mer än vad jag trodde.
Härligt!
På kvällen åkte jag på tjejkväll och hade så gott samvete att det både blev ett, två och tre glas vin för mycket vilket resulterade i att jag var bakis hela söndagen när jag, Sam, min mamma och mormor åkte till Karlstad för att hälsa på min moster Gina som bor där och för att shoppa förståss. Jag hade glömt hur det är att vara bakis! Hur kan man glömma det?!
I alla fall så hindrade inte bakfyllan mig att shoppa och jag lyckades hålla mig i styr och köpte INGA barnkläder! Poäng till mig!

Måndagen var stillsam och vi tillbringade hela dagen i trädgården.. det var verkligen på tiden och det blev riktigt fint!
I tisdags åkte jag och Sam till Skövde på en heldag med Carro och Sams kusin Vinton, vi gick till stan.. eller rusade till stan för vi var utsvultna! Både hon och jag är lite dåliga på det där med frukost.. (inte bra för bantningen..). I alla fall så åt vi på Gräddhyllan inne på Commerce, fasen vilken salladsbuffe!! Det är ett hett tips om ni har gjort som jag och totalt missat detta.

Igår jobbade P hela dagen och då passade Sam på att ha en urusel dag, han vaknade halv sex och sen var han gnällig och skrek konstant till kl 14 då jag äntligen lyckats få honom att somna i vagnen när jag kört den över mattkanten i en timme.. och då stupade jag i säng och så sov vi i en och en halv timme.
Sen hade både jag och Sam energi till att gå ner för att titta på norsivalen när P kommit hem. Tyvärr var det uselt väder!
Vi valde ändå att gå ner, för att vi är hurtiga INTE för att kunna ta en öl bägge två...

Nu har jag en goding sovande på min mage, mysigt.
Vi väntar på att pappa ska komma hem och då ska jag ge mig på spåret igen! Det finns inga ursäkter!

1 kommentar:

  1. Ser att du oxå kämpar med några kilo. Det är inte det lättaste. Jag har i alaa fall kommit en bit på vägen. Kämpa på!

    SvaraRadera