torsdag 29 april 2010

Maffian

Sam har fått för sig att efter nattamaten så vill han umgås, vadå sova?!
Jag försöker att envisas med att lägga tillbaka honom i spjälsängen men då börjar han prata med mobilen som hänger över sängen.
"ö ö ö äääähhhh äääähhh m m m mmmm" säger han högt med tutten på svaj i munnen. När tutten väl trillar ut blir han deppig och lägger till ett ilsket skrik, varpå jag får resa mig och ge honom den. Sen börjar det om igen.
Klart det inte är lätt att prata med tutten i mun!
Så efter en halvtimme så flyttar jag över honom till våran säng och tror att nu så somnar han säkert, så jag lägger mig tillrätta, suckar och håller precis på att äntligen få somna.. då kommer det " m m m mmmm ähhh ääähhhh".
Men?! Jag vänder mig om tittar på honom, då möter jag två blå uppspärrande pigga ögon och när han ser att jag tittar på honom tystnar han och tutten trillar ut IGEN..
Vadan detta påfund? Vi får se hur det går inatt.

Idag har jag by the way varit på öppna förskolan. Vi kom som rena barnvagnsmaffian, på rad.
I alla fall, shit vad mycket barn! Och jag som inte gillar barn.
Alltså missförstå mig rätt, jag gillar ETT barn.. eller högst två i taget... och det ÄR annorlunda med sitt eget barn eller barn som man känner.
Här fanns det minst 15 okända barn. Vad är det egentligen som väntar mig?
Sam sov sig igenom hela kalaset. Han är för liten.

Efteråt gick vi ner till stan för att inhandla fika för att min farmor och gammelmormor skulle komma på eftermiddagen och då träffade vi på den andra maffian, rullatormaffian.
Dom blockerade hela ingången till Ica. Jag motade med vagnen för att visa att jag ville komma in. Den ena tanten tittade ilsket upp på mig och nickade åt de andra tanterna " kom tjejer så går vi". (tjejer??)
Tyvärr verkar det som om barnvagnsmaffian och rullatormaffian är ärkefiender.
Det finns helt enkelt inte plats för oss båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar