lördag 24 april 2010

Vackra Mariestad

Åh äntligen helg och lördag!
Idag ska P:s arbetskamrat och hennes gubbe komma hit på grillat.
Lördag + grillat = VIN!!
Japp så jag och Sam begav oss tidigt ner till stan för att inhandla det.

Tyvärr verkar det inte som om systembolaget har tänkt på att det FINNS morsor med barnvagnar som också då och då har alkoholsug, så dom har byggt kassasystemen extremt trånga. Man får pressa ut vagnen mellan kassorna och gud förbjude om man skulle sitta i rullstoll! Då får man väl inte dricka alkohol...

I alla fall... OM man nu har bestämt sig för att ha en fuskar dag, vilket jag ska ha ídag så måste man ju åtminstone se till att man förtjänar det!

Så vi tog en rejäl omväg hem.
Det blev inte riktigt en powerwalk men nästan.. och det beror på att jag envisades med att ta på mig mina gamla jeans som fortfarande är alldeles för tajta. (ATT jag aldrig lär mig!!)
När man ska gå ut och gå en långis så SKA man ta på sig bekväma kläder!
Till och med träningskläder igentligen för då är det bekvämt att röra sig och man får automatiskt ett raskare tempo.
Dessutom ska man INTE ha fixat håret, makeupen eller har duschat innan man går ut för då går man bara hela tiden och ska rätta till håret och oroar sig över att bli svettig.








Vi gick längs vänern, fy sjutton vad Mariestad är vackert! Tänk att man har gångavstånd till detta... LYX.

Idag får man ordentligt med sommarkänslor och det märks på detta ociviliserade Sverige, idag fick man flera leenden och okända till och med hälsar. Härligt!





Nu ska jag och den här godingen ha kvalitetstid och diskutera världsliga ting :)

Ha en bra kväll!

2 kommentarer: