torsdag 22 april 2010

Banta!

Åter till bantningen.
Eftersom jag inte kan träna så hårt än vilket är A och O när man ska banta så måste man ju verkligen tänka på kosten.
DET är ett stort dilemma för mig för jag älskar nämligen mat.
Så jag surfade runt på nätet och hittade LCHF dieten.
Det lät ju för bra, för man FÅR ju äta! Det passar Alex perfekt. Så nu har jag provat i fyra dagar so far..
Om ni undrar hur den funkar så googla! Den funkar liknande som GI tror jag men jag har aldrig provat något sånt förut.
Här gäller det att glömma alla gamla vanor och lärdom om att inte äta fett.
Är det någon som provat den? Vad tyckte ni i så fall?

Sen ska man väga sig varje måndag inte fredag = inget fusk under helgen.
För det är ju då det är frestande?

2 kommentarer:

  1. Min bror går på LCHF dieten, och han har gått ner bra mycket med tanke på att han inte har hållit på så länge ännu! Men så har han ju sån jäkla disciplin också, så man blir ju nästan avundsjuk! :P
    Men för önska dig stort lycka till :)
    Hoppas allt är bra med dig och familjen :)
    Kramar Sanna

    SvaraRadera
  2. Jaså det låter lovande :) Jag har också grym diciplin.. ska bara dricka lite vin i helgen.. hehe. kram!!

    SvaraRadera