tisdag 6 april 2010

Hormonstinn

Jag tyckte att jag var hormonstinn som gravid, då ska man inte ens tala om när alla hormoner ska återställas. Nu kan man tala om att vara hormonstinn!
Man kan nästan se hormonerna rusa ur varje por på mig.
Den lugna, harmoniska Alex är som bortblåst (kommer hon nånsin tillbaka?). Gråten bränner i halsen konstant, ilskan bubblar oväntat starkt upp när man minst anar det (mina medtrafikanter får lida..) och skörheten står och knackar på dörren... Jag har aldrig känt mig så sårbar. Är det normalt? ja det är det säger bvc sköterskan.
Då är det tur att man har en man som stöttar och som talar om för en vilken bra mamma man är och att man har fått en underbar son som får hjärtat att värka av kärlek... För hur det än är så spelar hormonerna spratt med en och får även den starka att vackla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar