söndag 18 april 2010

Vår Lördag


Trots blåsten hade vi en toppen lördag.

Med planering om räk kväll så bestämde vi träff med Andrea och Anton för handla lite och gå en promenad.

Planering är A och O har jag hört men när man har bebis kan man räkna med att all sorts planering kan gå i stöpet. Världen går ju inte under för det!

Men igår höll vi på att bli utan räkor från fiskaffärn när Sam fick för sig att han var hungrig just innan vi skulle gå, så det va bara att vända i dörrn.

Kl halv ett efter rekord snabb matning och blöjbyte så fick jag rusa till fiskaffären och hann precis innanför dörren innan dom låste... "ett och ett halvt kilo räker!!" flåsa jag ur mig.

Stressen gjorde att jag snart stod utanför dörren till fiskaffären med mina räkor, förbannad (hormoner?) när jag insåg att jag glömde aioli och nu hade ett ytterligare ett rejält skoskav på hälen.

VARFÖR envisas jag med att ta på mig skor som inte är ingångna och gå flera kilometer???

Det slutade med att P fick hämta mig vid shell när hälen blödde och gråten växte som en klump i halsen mer av ilska än av ledsamhet.

Men sen kom Louise och Martin och vi mumsade räkor och drack vin.

JAG drack vin!! ÅÅÅ vad gott det va :)


Nu ska vi svenssons spela bingolotto.

2 kommentarer:

  1. vad söööööööööööööööt han e sam!
    kram helena

    SvaraRadera
  2. Tack helena :)) Ja han är en sån goding!!! Kan inte sluta pussa på honom ;))

    SvaraRadera