fredag 23 april 2010

Troll?!

Idag vid kvart över sju stod vi redo när P kom hem för att åka ut till snapenspåret, dags att komma igång med powerwalken igen! Okey, jag är inte HELT frisk men mår betydligt bättre och kan bara inte stanna inne längre..
När vi kom fram såg vi att det va helt tomt på parkeringen.. ja för vilka jönsar åker till elljusspåret och motionerar en fredagkväll?? Joo vi ;)
P skulle springa och jag och Sam powerwalka.
Sam brukar inte behöva tutte varken när han åker bil eller vagn men nu givetvis fick han för sig att det va precis det han ville ha och satte igång att tala om det med att skrika högt.
Hade vi tutte med oss?? Naturligtvis inte.
Jaha P sprang iväg och jag fick började sjunga för att tillfredställa vår son och hoppas på det bästa.
När jag sjöng var han lugn ända tills jag slutade, så jag fortsatte sjunga och hade en nöjd parvel i vagnen och vettskrämda rådjur springande omkring mig för dom undrade väl vad som sjutton lät så hemskt, jag KAN verkligen INTE sjunga..
Då när vi gick där i den snåriga skogen och det började skymma kom jag ihåg att vi var faktiskt var alldeles själva på hela spåret och då fick jag för mig att det kanske finns rövare i skogen.. eller något ännu värre!! TROLL som skulle komma springande ur skogen och röva bort min son.
Men snart kom vi ur den snåriga skogen och tackade stormen Per för att den hade passat på att ta en svepa över skogen i snapen när den ändå höll på, det hade medfört ett kalhygge called Allan.
I alla fall så var mina hjärnspöken bra för motionen :)
Nu hoppas vi på rejäl träningsvärk i morgon!! Då vet man att man har jobbat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar