onsdag 31 mars 2010

Dags att vakna!

Jag har äntligen vaknat ur en period av koma ;)

Vi har fått en helt underbar liten son som heter Sam, han föddes fredagen den 26 mars kl. 20.14 för att vara exakt.
Han vägde 4165 gram och var 54 cm lång, så en knubbis med andra ord! (Tänk att min barnmorska gissade så rätt!)




Det första kortet :)

Orsaken till koman beror på att jag tyvärr hade turen att drabbas av förlossningen from hell. Jag hade värkarbete i 40 timmar vilket resulterade i att varken jag eller bebisen hade ork i slutskedet och gjorde det till en mer dramatisk upplevelse än underbar.

Jag vill inte skrämma någon men jag tror att det är mer ovanligt än vanligt att man inte öppnar sig som man ska under så lång tid. Vi delade rum med ett par som också hade fått sitt första barn, dom hade en förlossning som fortgick under fem timmar TOTALT. Hon var nästan besviken att hon inte hade hunnit sitta på bollen och vagga och få massage av sin kille..

JAG däremot vill aldrig genomgå en förlossning igen. Det hjälper inte hur många och hur ofta någon säger att man glömmer för det kommer jag aldrig att göra, HELT ÄRLIGT.


Nu i slutänden så har vi som familj landat och mår nu toppen. Nu njuter jag i fulla drag! :)


Jag har ju den här godingen att pussa på hela dagarna :)

6 kommentarer:

  1. haha, så otroligt lik P på första bilden... 40 timmar, fy satan.. jag som kände mig halvt död efter 21 timmar

    grattis till er :) jättesöt liten pojk..

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Vilken mysig bild på er lille pöjk!

    Vi har presenter till Sam. Har ni köpt någon soffa så vi kan få komma och hälsa på ;)

    Såg att de sålde amningsnappar från meleda på babyproffsen ifall de inte har dem på apoteket.

    Kram kram Andrea

    SvaraRadera
  3. Ett stort GRATTIS till er. Ni har gjort ett kanonjobb.. Och se vad bra det blev! :) / Sabina

    SvaraRadera
  4. Välkommen lilla Sam!!! Som sagt så är ju alla förlossningar olika... Och mina är ju inte heller av de bästa slag... ;-) Men visst glömmer man även om man inte tror det, så gör man det.. Jag ska på minna dig om att du aldrig skulle glömma när du är gravid igen...
    Jätte kram //Rebecca
    Ps Du slog inte min tid och jag har ju två..
    ;-)

    SvaraRadera
  5. vilken goding..så de blev namnet sam.
    kram helena jimmy gustav

    SvaraRadera