måndag 8 mars 2010

Toppenhelg!


En fullspäckad helg med fredagsmys, 20 årsfest och dop med lilla Vinton. Vad är kontentan? Toppenhelg! Och vädret har inte svikit oss heller (det måste jag ju nämna, jag är svensk! VI pratar väder... ALLTID).
Idag är det redan den 8 mars! Men ingen bebis ännu, längtar nu tills den lilla krabaten vill komma ut. Men jag befarar att h*n nog stannar kvar och myser därinne ett tag till..


Måste ju berätta om helgens kommentar..
På 20 årsfesten så gled jag in i köket för att tigga till mig lite dricka (utan alkohol).. i köket stod en yngre tjej (vill inte spekulera hur ung) och hon bara tittar på mig när jag letar efter något drickbart. "DÄR finns det vatten.."
"Ja men jag vill inte ha vatten" svarar jag förvånad. Hon spärrar upp ögonen och tittar på min mage "I vilken månad är du?"
"I nionde"
"DÄR finns det vatten, drick vatten." säger hon igen och pekar på kranen.
Okey, jag har blivit tjock men absolut inte IQ befriad.. eller?
" Jag vill inte ha vatten!" svarar jag och får fram en sprite och häller upp i glaset.
Hon forsätter bara titta på mig. Trodde hon att jag skulle dricka alkohol? Nej för hon har fortfarande samma inställning om att jag bör dricka vatten.
Vet hon något jag inte vet? har det stått i tidningen att sprite numera är cancerframkallande?
Nej hon har bara ingen aning om vad en graviditet innebär, förutom att SKA man bli mamma är man gammal och bör stanna hemma och inte befinna sig på partyn.. och definitivt inte hälla i sig onödig läsk. Har hon rätt, nej! Man kan inte sluta leva och man ska inte sluta ha roligt.

Hade jag sådan inställning som hon förut? Ja antagligen..

4 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAH. . . OMG!! Guuuuud! Det måste vara Jennie, hon kan va bra "dum" ibland! Tror inte hon menade något illa på nåt sätt, hon kan bara vara väldig framfusig och väldigt spontan (ännu värre blir det med alkohol ;)) =P
    Tur då att jag fanns där och gav dig Sprite ;)
    Många Kramar /Sanna

    SvaraRadera
  2. hahaha ingen fara :) men komiskt! Ja tack för spriten!! och tack för en trevlig fest!!! kramar!!

    SvaraRadera
  3. hehe spriten!! men det stavas ju så... ;)

    SvaraRadera
  4. hahah. . .Men det får nog bli ett litet "fy" på dig då trots allt med tanke på Sprite:n ;-)
    Du är för go du :)
    Kramar

    SvaraRadera