torsdag 11 mars 2010

Gårdagen

Efter att ha bloggat igår när jag inte kunde sova, VAD gjorde Alex då? Jo hon sov.. soooov i soffan heeela förmiddagen.
Kunde jag sova inatt? NEJ. Jag har inventerat vårat sovrumstak, suck.
Men idag har jag tvingat mig själv att vara vaken och tänker så förbli tills ikväll så att jag sover inatt.

Igår efter min sköna sovning åkte jag till stan och köpte amningsbh och trosor.
Tänk att det kan vara så svårt att få både kupan och storleken runt om att passa bägge samtidigt? Men igår fick jag ett tips! Visste ni att det finns förlängning till bh:n att köpa? Aldrig hört! (kan bero på att det aldrig varit ett problem förut..) Jag som svettades höggravid i omklädningsrummet, för jag vägrar köpa en obekväm bh. NU slipper jag det! vilken lättnad!

Efter att ha stått och våndats i ett omklädningsrum och sett sina valkar i ännu ett nytt ljus så ÄR det väl bara läge att åka och fika? Så jag mötte upp Louise på Lundstedts.
Förnuftet hann ifatt mig denna gången också så det blev en smörgås och en dammsugare. Men lundstedts dammsugare är otroligt goda så jag får hejda mig att inte köpa ett dussin på vägen ut att proppa i mig i bilen på väg hem..
I alla fall, bakom oss satt det två äldre kvinnor. När dom skulle gå säger den ena kvinnan "jag bantar och bantar men jag går inte ner ett hekto, magen bara växer och midjan är som bortblåst".
Well, vad förväntar hon sig, hon har just suttit på ett konditori i två timmar.
Till och med jag förstår att jag inte kan sitta på ett konditori och förvänta mig att kilona ska ramla av mig, även om det vore optimalt!
Nu är det dags att vagga in i duschen, innan jag slöar till.

2 kommentarer:

  1. Jätte rolig sida!!!
    Första gången här , men definitivt inte sista. Man känner igen sig från den tiden då man själv tillbringade den mesta tiden med en enda tanke i hjärnan,,MAT. Men snart är det slut med det och då hinner man knappast äta själv för all focus finns på en annan person. Lycka till Alexandra/Kram marie

    SvaraRadera
  2. Tack för din respons! Det är så roligt att höra :) kramar

    SvaraRadera