tisdag 16 mars 2010

Barnaboken

Tidigare har jag skrivit om barnaboken av Anna Wahlgren (till och med rekommenderat den)
och har nu fått höra och sett att det finns motståndsgrupper mot henne och hennes metoder. Att hon rentav förespråkar barnmisshandel (jösses!).
Jag har börjat läsa hennes bok, dock bara om havandeskap och fölossning och fann att hon skiver på ett mycket intressant sätt. Och jag tycker att man ska läsa den!
När det gäller barnuppfostran så finns det ingen bibel, man måste gå på sin egen känsla och vad man har för bebis, vissa saker passar din bebis men inte min bebis osv.. det är ju en individ!

När man läser en bok om något så känsligt som barnuppfostran kan man inte gilla allt, man får använda sitt sunda förnuft och ta till sig det som man tycker om och bortse från det som man inte tycker om. Eller är jag ute och cyklar?

2 kommentarer:

  1. vissa anser ju att det är barnmisshandel om barnet får sova i sin egen säng under första året, eller om barnet inte blir upplockat så fort det börjar skrika lite

    SvaraRadera
  2. Ja precis, det finns så extremt mycket åsikter när det gäller sådant. Och motståndsgrupper finns det mot allt. Man får skapa sig en egen uppfattning :))

    SvaraRadera