måndag 8 mars 2010

Pyssel.





Idag har vi varit i Skövde, letat gardiner och inredning till sovrummet. Men hittade inget speciellt, endast en lampa på Chilli. Det KAN bero på att jag inte orkade gå i så många affärer...
Det slutade med lunchbuffé och en fika hos mormor.
Så nu har vi bunkrat upp med en massa fika inför kommande gäster som säkert kommer att infinna sig. Har jag bakat? Nej jag kommer aldrig bli duktig på att baka.. dessvärre. Men jag har en mormor som ställer upp som bakerska, toppen! Nu ska jag bara sätta hänglås på frysen och svälja nyckeln så att det finns fika kvar när det väl dyker upp gäster.

Nu när vi har tapetserat om i sovrummet (det kommer bilder...) så passar inte dom krukorna jag har, vad skulle den vanliga Alex gjort? Jo åkt och köpt nya dyra krukor. Istället åker den gravida Alex och köper svart hobbyfärg för 31 kr och målar om dom hon har. CHOCK!! Mycket bra blev resultatet.










Jag kunde sitta på altanen och måla för solen har legat på hela dan så det var varmt, härligt! Våren är på intåg. Dock när jag pysslade och målade så hörde jag en krafsande ljud precis bredvid mig, då visade det sig att jag har en mus bosatt ute på altanen... vet inte om det är så bra..? meeen den va söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar