lördag 20 mars 2010

Nattritualen.

Det vanliga nattschemat fortgick som vanligt inatt till min stora besvikelse, vaknar av ont i höften och konstaterar att jag är kissenödig och "slänger" benen över sängkanten och skjuter upp mig.
Letar efter vattenflaskan, törstig som jag är jämt! ( jag får väl inte behålla något i omlopp.. allt befinner sig i det perifera..) smyger till toan men det förbaskade golvet knarrar ändå till och med värre när man försöker smyga, hur kommer det sig?
Sittandes på toan kommer jag på att topsa öronen är en utmärkt ide såhär mitt i natten, så det gör jag och det följs av att jag tar nässpray ännu en gång för näsan är täppt.
Tvättar händerna och smörjer läpparna varpå jag "smyger" tillbaka.
Och varje gång lika besviken för att jag inte känner nånting! Förutom rörelsehandikappad då förstårs.
Men idag ska nog dagen gå fort, vi ska till skövde och P ska bjuda mig på middag :)
Tyvärr får det bli i mjukisbyxorna, som by the way nu är nytvättade, för mammakjolen är bara föör obekväm och trång!! (konstatera att jag skrev mammakjol..)

Ha en bra dag! Och tack för alla uppmuntrade kommentarer :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar