onsdag 3 mars 2010

Insikt

Igår när vi handlade mat på ica maxi i Skövde kom jag till INSIKT.
Jag är höggravid! Jag har rätt att vagga genom gångarna, vara i vägen, flåsa, stånka, ta extra lång tid på mig, hålla handen i ryggslutet som stöd och bara stanna och se dum ut när någon kärring använder sin matvagn som plog (antagligen för att hon är en stressad mamma, alltså mitt framtida jag.. men inte mitt nuvarande!) och inte flytta mig en mm.
Om allt detta inte gav mig insikt så gör blickarna numera det.
Förut fick man leende blickar som sa"åh såååååå mysigt" ifrån kvinnor. Män reagerade inte.
Nu har man inte längre en mysig rund liten mage, utan den har utvecklats till en grotesk flodhästnos och resten av kroppen har svullnat på ställen man inte trodde kunde svullna..
Kvinnorna ger en blickar som säger " stackare.." och män ser totalt chockade ut, stannar till och bara tittar. Dom är ursäktade..dom har väl aldrig sett en gravid kvinna förut, eller så är dom rädda.
Tidigt i min graviditet så var vi på mvc, där i väntrummet stod en MYCKET höggravid kvinna, hon flåsade och vevade argt med en tidning framför ansiktet för att svalka.
P bara tittade på henne. När hon hade gått sa P "hon såg väldigt arg ut, jag blev rädd".
Ja vem blev inte det? Jag gick runt henne med en armlängds avstånd efter mitt toalettbesök.
Denna kvinna har jag nu blivit.

Idag är det 10 dagar till beräknad nedkomst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar