torsdag 18 mars 2010

Gravidångest.

Vad är inte mer sexigt än att klä den stora magen och den svullna grav-kroppen med hawaimönster och plysch??
ÄR det bara jag som upplever att en graviditet allt som oftast inte är så underbar som alla pratar om? Att vara gravid är för mig, sura uppstötningar, vatten i kroppen, kraftig viktuppgång, snarkattacker och foglossning.. vi ska inte ens tala om självförtroendet som piper ner till havets botten och sexlusten som försvinner på långsemester.
Har alla runt omkring mig glömt hur det är?
Eller är det så att man knappt hinner från BB så har plötsligt graviditetstiden förvandlats till en fantastisk resa med massor av fina minnen och man glömmer allt det negativa för att det va såå värt det? Antagligen! Jag längtar dit!!
P uppmuntrar mig med komplimanger.
Imorse:
"Du är så söt och fin"
Varpå jag blåser upp min kinder som en hamster (som om dom blev större..) och säger
"Jag är tjock".
Stackarn, jag tror inte på honom.

2 kommentarer:

  1. haha, jag hade ju turen att slippa foglossning, vattensamling, sura uppstötningar osv men sexlusten tog verkligen långsemester. men mycket av det man verkligen tyckte var jobbigt var som bortblåst efteråt, tur man skrev av sig en del klagomål i bloggen så man kan gå tillbaks och kolla under nästa graviditet och inse att den första inte var så fantastisk utan även den kunde vara en plåga ibland

    SvaraRadera
  2. Nejdå, vi har inte glömt! Det är bara så att det saknar helt plötsligt betydelse när det älskade och efterlängtande barnet ligger i ens famn. Snart, snart ska du se :)/ Sabina

    SvaraRadera