lördag 28 januari 2012

Jag veeeet, jag är så tråkig!

Det är precis vad jag är här på bloggen just nu, jag är helt uppslukad av jobb. Jag har lagt in mycket jobb den här månaden och speciellt nu sista veckan. Det konstiga är att när jag har mycket så blir jag mer strukturerad och får mer gjort. Det är för att jag har lite tid och blir tvingad till planering. Känner ni igen er?
Till något annat som jag har funderat på.. Är du eller någon i din omgivning som ständigt känner sig trött? "jag är såååå trött hela tiden, jag har ingen tid, barnen vaknar då.. , jag måste köra barnen hit och dit..., jag har ingen ORK!"
Vet ni vad det beror på? Hjärnan är understimulerad! Istället för vila så behöver man stimuleras! Varför blir man piggare av en promenad? STIMULI! Enkel matematik. Så om du känner dig sjukt trött eller brukar du säga meningarna ovanför, då är det dags att göra något för dig själv, gör en förändring! Vad stimulerar dig?

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar