måndag 9 januari 2012

Vardagsmakeup

Det är många som säger att dom aldrig använder ögonskuggor till vardags, men gör det! Om man lägger det på rätt sätt så lyfter du blicken och får ett djup i ögat. Såklart använder jag inte ögonskuggor precis varje dag, men jag unnar mig att göra det så ofta jag kan.


Hur ska man applicera?





1. Highlightingskugga: Applicera under ögonbrynets högsta punkt. Ta en ljus skugga, gärna en skimmrande om man gillar det.



2. basskugga: Applicera på hela ögonlocket. Till vardags är det snyggt med någon ljus rosa eller beige.



3. Effektskugga: Applicera i globlinjen för att få ett djup i blicken. Den ska vara den mörkaste skuggan i ditt recept. Om du inte vill sluta ögat så jobba inte in den mörka skuggan för nära inre ögonvrån.




Exempel på vardagsmakeup:







Använd jordfärger i vardagsmakeupen, bruna, gröna, plommontoner.. Vill du kompletera din ögonfärg så använd en motsats. Jag har gröna ögon och framhäver ögonfärgen bäst med lila/plommon.

Om man inte vill se för målad ut så skippa eyelinern!

Man kan såklart boka in en kostnadsfri makeuprådgivning hos mig också :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar