torsdag 24 januari 2013

Gravidkilon? Big deal... Or not!

Jag läste ett inlägg på någons blogg för länge sedan (minns inte vems) om att hon hade lyckats gå ner i vikt och var glad för det. Jag blev faktiskt chockad av kommentarerna hon fick! Flera hade skrivit att hon hade gravidkilon och att det var naturligt att de "försvinner" precis som att hon inte alls skulle vara glad för det. Vadå? Jag förstår inte? Är det alltså bara att gå ner sina gravidkilon utan att jobba för det? Nej så funkar det inte.
När man är gravid äter man sig till en övervikt också! Man går inte upp bara av vatten och själva barnet, ofta äter man mer osunt (iaf jag gjorde det!) och givetvis är de kilona lika svåra att gå ner som vilka andra kilon som helst!
Eller vad tycker ni? Är det lättare att banta bort gravidkilon??

Det här Olga Rönnberg, översta bilden är strax efter förlossningen och den nedre bilden är ett år efter förlossningen:

(Jag tror inte hon har fått det gratis..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar